Project › Brouw mee aan 'Haspengouwse Bubbels'!

CropZ wil de Haspengouwse fruitstreek op een trendy manier doen beleven in een culinair kader. Dit door het rebooten van lokaal fruit tot lekkere eindproducten.

We lanceren deze crowdfundingcampagne voor de opstart van de productie van appelcider, gebrouwen met appels, afkomstig van Haspengouwse hoogstambomen. Hoogstambomen leveren kilo’s fruit. Toch blijft dit fruit al te vaak aan de bomen hangen. Zonde van het lekkere fruit ... Toch?

Doel crowdfunding 

De productie van CropZ Cider gebeurt volledig op authentieke wijze en door echte vakmensen. Het opgehaalde budget zal gebruikt worden voor de aankoop appels (via de Boomgaardenstichting), het persen ervan (door de Sapmobiel), de productie van de cider (bij wijnhuis Schorpion) en afwerking van de​ flessen (bedrukking en verpakking). 

Productieproces

In het wijnhuis wordt het appelsap naar gistingsvaten gepompt, waar het sap 14 dagen tot 1 maand zal gisten. De cider wordt vervolgens afgevuld, met toevoeging van een beetje vers appelsap voor de hergisting op fles. Om te kunnen spreken van Méthode Tradionnelle zal de cider minstens 9 maanden rijpen op fles. Vervolgens zorgt de rémuage ervoor dat de gist in de flessenhals samenkomt. De gist in de hals wordt bevroren en afgescheiden, zodat er een kristalheldere cider in de fles blijft.

Het eindproduct is een pure en smaakvolle cider van topkwaliteit. Echte Haspengouwse Bubbels!

Funders

avatar
Anonymous

€ 150,00
€ 150,00

Bruisend en Verfrissend idee! Ik kijk uit naar de eerste fles! Succes! F

avatar
Anonymous

avatar
Anonymous

€ 75,00

avatar
Anonymous

avatar
Anonymous

avatar
Anonymous

€ 250,00

Komaan ,Go for it! Eer aan ons Haspengouwsgoud en aan de initiatiefnemers.

Reasons to invest

Door de investeren werk je mee aan het stimuleren van de consumptie van producten uit eigen streek en bevorderen van de lokale economie.

Focus points

Het ontbreken van eigen productiemogelijkheden maken dat CropZ afhankelijk is van verschillende externe partijen.

Opportunities

Verkoop van ambachtelijke producten zit in de lift. Consumenten vinden eerlijke producten belangrijk, kwaliteit en authenticiteit primeren.

Competitors and threats

In het uitgebreide aanbod van streekproducten onderscheiden we ons door focus te leggen op het opbouwen van een community en ambassadeurs.

crofun newsletter